VÄLKOMMEN TILL YSTAD BRUKSHUNDKLUBB

GÅ IN PÅ FLIKEN NYHETER FÖR ATT LÄSA VAD SOM ÄR AKTUELLT PÅ YBK

Ystad brukshundklubb är en ideell förening för dig med hund. Här är alla välkomna oavsett ras, storlek eller ålder.

Föreningen bildades 1974 av engagerade hundägare. Vi har idag har ca 500 medlemmar och alla sorters hundar finns representerade. Tillsammans med andra lokala Brukshundklubbar ingår vi i Svenska Brukshundklubben.

Verksamheten innehåller många olika grenar som ger möjlighet till utveckling för dig och din hund. En viktig del är också att erbjuda en mötesplats för social samvaro. Ystads brukshundklubb är möjligheternas plats oavsett om du vill gå kurs, umgås med andra hundvänner, träna på egen hand eller vara med i någon träningsgrupp.

Händer i april:

Måndagar seniorpromenad. Varje måndag samling kl 9.30 vid YBK. Promenader i olika rundor och tempo.
Efteråt fika (kaffe/te med fralla) för 25 kr.

söndag 14 april - Rallylydnadstävling

.

På hemsidan kan du läsa mera om oss och våra olika verksamheter under resp flik. Saknar du något så kontakta oss så försöker vi lösa det.

Kontaktuppgifter:ordforande@ystadsbrukshundklubb.se

Du hittar oss här: